دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.
دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.

زنگ تفریح آموزش زبان


یکی از جالب ترین و ارزشمندترین ویدئوهایی که در مورد «آموزش زبان» تا به حال در یوتیوب آپلود شده است، سخنرانی تیم دونر است. تیم دونر میتواند به بیش از «بیست زبان» صحبت کند، اما در خودآموزی وی نکته ای نهفته است که در بسیاری از پلی گلوت ها مشاهده نمی شود: وی فرهنگ و تاریخ و مدل ذهنی زبان ها را می آموزد. مثال های متعدد و طنز آمیز تیم که برای نمونه از «فارسی» مثال می آورد، می تواند به عنوان یک زنگ تفریح خستگی شما را در آموزش زبان انگلیسی و دشواری های مسیر آن تسهیل نموده و به شما کمک کند یادگیری زبان را «جدی» نگیرید و از آن «لذت» ببرید. 


برای راحتی شما این ویدئو در «نماشا» آپلود شده است. امیدوارم از دیدن آن بیشتر از من "لذت" ببرید.






نظرات 3 + ارسال نظر
saeedfelegari جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 03:06 http://saeedfelegari.blog.ir

واقعا جالب بود و حرف هاش رو در مورد یادگیری زبان همراه با یاد گیری فرهنگ همون زبان قبول دارم.
من این تجربه رو چند ماه پیش که سر پرست گروه توریستی که از ایتالیا اومده بودن ، رو داشتم .
درر مورد تعارف من واقعا نمیدونستم چی بگم . خودم هم نمی دونستم که اینا واقعا تعارف رو بلد نیستن . یه گرده محلی که مادر بزرگم برام درست کرده بود تا تو راه تهران به تبریز اون رو بخورم ، به اونها تعارف کردم و اون چند نفر هم گفتن یعنی چی ؟ این دیگه چیه ؟ من هم که هیچ توضیحی در مورد تعارف نداشتم گفتم این یه هدیه gift است . اونها هم خیلی خوشحال شده بودن و من در این سردرگمی بودم که تعارف رو چطور باید تعریف کرد ؟

عمدتا در اروپا اتفاق می افتد که شماذموقع خوردن چیزی به کسی بگویید: You want some? و شخص عمدتا جواب میدهد: I am fine. یعنی نه.
تعارف همین رفتار است اما در شکل افراطی و پیچیده ترش.

انصاری دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 17:16

خیلی جالب بود یاور جان - لذت بودن و تعامل داشتن با زبان واقعا بهترین راه یادگیریه . وقتی میخوام حرف زدن رو تمرین کنم به هیچ چیزی فکر نمی کنم و گرامر و ساختار جمله یادم میره و زیاد وسواسی ندارم.

Take it for free Yavar , cuz you are a great blogger
:)

خب اگر قرار باشد در زمان حرف زدن به انگلیسی به چیزی فکر کنید که اصلا انگلیسی صحبت نخواهید کرد!
فکر نکردن و صحبت کردن تمام هدف آموزش یک زبان است. یعنی یکی شدن با زبان بیگانه.

hassan keshavarz دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 14:27 http://keshavarzfazl.ir

سلام یاور جان
ممنون که آپلود این ویدیو من چند وقتی است که به کمک شما یادگیری زبان را شروع کرده ام ،و قرار است پروژه پیشرفت را برای شما یاداشت کنم .
سوال داشتم : چطور می توانیم مدل ذهنی یک زبان _انگلیسی را بهتر متوجه شوم ) و در هنگام تمرین و یا صحبت سویچ به آن مدل داشته باشیم ؟

سلام و متشکرم از اعتماد و بازدید شما.

در مورد سؤالتان: با گوش کردن فعال و پیوسته به یک شخص میتوان تا حدی به مدل ذهنی وی پی برد (شاید یک درصد) و البته با خواندن نوشته هایش و پیگیری روند و سیر فکری وی در طول زمان میتوان تصویری کلی از مدل ذهنی وی داشت.

برای تمرین : یک بار از روی نوشته یا سخنرانی وی بخوانید و تمام آن را رونویسی کنید (رادیو مذاکره، یادگیری بخش پنجم). بعد از چندین بار دست نویسی احتمالا ذهن شما بتواند رابطه ای بین اعصاب دست و عضلات و مغزتان برقرار نموده و به شما کمک کند در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی به مدل ذهنی آن شخص نزدیک تر شوید.

متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد