دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.
دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.

زنگ تفریح و توشه فکری برای هفته آینده

در ویدئوی زیر گفتگوی «نسیم طالب» و «دانیل کانمن» را میتوانید مشاهده کنید و لذت ببرید. 


و احتمالا علاوه بر لذت بردن از این گفتگو بین دو نفر از نویسندگان محبوب دنیای تفکر، نظرات این دو را در مورد «پادشکنندگی» هم بشنوید. 


این هدیه ویژه «نوروزی» من به شما خوانندگان این وبلاگ است که از سایت نسیم طالب و از یوتیوب دریافت کرده و برای راحتی و سرعت دریافت شما روی «نماشا» آپلود کرده ام تا بتوانید به راحتی آن را دانلود کنید یا آن را مشاهده نمایید. 


برای دسترسی به منابع بیشتر به سایت مادر مراجعه کنید : http://www.fooledbyrandomness.com/

 






نظرات 9 + ارسال نظر
مهران سه‌شنبه 25 تیر 1398 ساعت 14:42 http://anareabi.com/online-consultation/

ممنون

سپهر سه‌شنبه 4 تیر 1398 ساعت 12:20 http://www.mobuter.com/

خیلی عالی بود.

مهران اصانلو یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 12:03 http://anareabi.com/

ممنون عالی بود

hassan keshavarz یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 12:10 http://keshavarzfazl.ir

سلام یاور جان
ممنون هستم به خاطر لفظ هدیه که ایراد کردی به فکر فرو رفتم که چقدر خوب است ما هم به سنت محمد رضا برای اسفند ماه یک عیدی برای دوستان متتمی خودمان درست کنیم .
در ضمن این سخرانی را خیلی دوست دارم اگرچه نمی توانم خیلی خوب ترجمه کنم . البته احتمالا زحمت ترجمه اش هم با خودتان است .

حسن جان

ترجمه که نه، اگر وقت کنم شاید «زیرنویس» برایش در بیاورم. البته من به قول ایتالیایی ها معتقدم «Tradatore Traditore» (مترجم خائن است) و خیلی قصد ندارم این خیانت را در حق این دو انجام دهم!ز

علی کریمی شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 23:19 http://cylog.ir

یاور جان ممنونت بابت اشتراک گذاری این ویدیو. سعی می کنم تا حدی که مهارت شنیدن یاری کند سخنان دو استاد بزرگ را گوش کنم.
یاور عزیز با اینکه "تنها" نام بردن از این دو شخصیت برجسته و استفاده از جملات آنها مسئولیت دشوار و شاگردی فراوان نیازمند است ولی چند وقت پیش که به دنبال نسیم طالب در گوگل می گشتم به مقاله ای رسیدم در روزنامه گاردین که از افراد مشهور نظراتشان را درباره دنیل کانمن اقتصادان برجسته پرسیده بودند. نسیم طالب اشاره کرده بود که قبل از بحران اقتصادی و مشهور شدن نام و تئوری های او در کنفرانسی در حال ارائه سخنرانی بوده جو بدی حاکم بوده طوری که در همان جا همه اقتصادانان با نظرات طالب مخالف بودند جز کانمن. به طوری که نسیم تعریف می کنه که بعد از تمام شدن ارائه اش کانمن بعد از او پشت تریبون حاضر شد و گفت "من کاملاً با حرف های نسیم طالب موافقم" fully agreed with the previous speaker به نظرم این داستان مصداق نقل قولی به مضمون باشد که "همه آنها که فکر می کنند یک جور فکر می کنند آنها هم که فکر نمی کنند هزاران دسته و فرقه می شوند" لینک مطلب گاردین: https://goo.gl/SyAzxl

علی جان. میدانی چیست؟ هر پستی که می نویسم خیلی مشتاق تر می شوم که بعدش کامنت تو را به خصوص زیرش ببینم. اطلاعاتی که تو میدهی همیشه تکمیل کننده و فصل الخطاب بحث ها است.

متشکرم.

امین کاکاوند شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 22:49 http://mooshekafi.blogsky.com

یاور جان این مصاحبه خیلی برام نکات آموزنده و جالب داره

داستان اولی که سخنران تعریف میکنه و چگونگی انتخاب دنیل کانمن رو برای این گفتگو تعریف می‌کنه، پرسش‌های آخری که نسیم طالب خیلی راحت می‌گه هیچ نظری ندارم برخلاف چیزی که ملت انتظار دارن تا در مورد همه‌چیز نظر بده و خیلی نکات ریز و درشت دیگه و از همه مهم‌تر مفهوم پادشکنندگی که در این گفتگو از جهات مختلف توسط دنیل کانمن خیلی خوب به چالش کشیده می‌شه و تفهیم می‌شه.

یکی از بهترین گفتگوهایی که تابخال دیدم همین بوده. به خصوص که خود نسیم طالب توی سخنرانی واقعن ضعیفه و خیلی سخت مفهوم رو می‌رسونه ولی انگار برای همین دورهمی‌ها ساخته شده. البته به شرطی که طرف دیگه ماجرا «دنی» باشه :)

ممنون به خاطر به اشتراک گذاری این محتوای ارزشمند.

امین جان
به نظرم این نکته ارزشمندترین نکته مصاحبه، فراتر از محتوای صحبت بین این دو نفر باید باشد. نکته ای که باعث می شود یک نفر نوبل اقتصاد بگیرد و «اظهارنظر» نکند و فقط گوش کند و به سادگی هم بگوید: نمیدانم و آن وقت «من» که یک هزارم ایشان از اقتصاد نمی فهمم، شب و روز با قطعیت تمام تئوری اقتصادی ارائه دهم و خوش و خرم در نهایت در یک گفتگوی اتوبوس - تاکسی، برای همه عالم و آدم نسخه بپیچم.
متشکرم از اظهار لطف شما.

سجاد سلیمانی شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 19:33 http://www.sajadsoleimani.ir

سلام یاور عزیز
تو رو خیلی وقته توی متمم می شناسم. هم به واسطه کامنت های خوب و دقیقت و هم به جهت تعریف های محمدرضای عزیز و شاید از همه مهمتری «مجنون خانه ای که داری» و هر بار میشه عمیق ازش آموخت

دیروز چهارتایی از متممی ها سفر بودیم و کویر نوردی
اونجا بارها اسمت اومد و همه بالاتفاق بند بالا رو در مورد تو می گفتن

آدرس تو رو در وبلاگ دوستان آوردم و تلاش میکنم همیشه مرورت کنم، اما خیلی علاقمند هستم که بتونم بیشتر با تو در ارتباط باشم و شاید دیدارهای حضوری در ایران

(در مورد این مطلب هم بگم ممنون از هدیه خوبت، اما من زبان انگلیسیم فاجعه است )
نوشته های دیگر رو دارم مرور میکنم

سجاد عزیز

از لطف شما بسیار ممنونم. شماو متممی ها و آقای شعبانعلی همیشه به من لطف داشته اید وگرنه دست نوشته های یک دیوانه به خاکی زده که قابل شما را ندارد. راستش نوشته هایتان همانند نوشته های معصومه آنقدر روان و خوب است که رویم نمی شود با پریشان نوشته هایم تشتت را به سطرهای زیبایش تزریق کنم.
مجلسی که در آن ذکر دیوانه در میان باشد، به تعبیر مراد دیوانگان حضرت مولانا فقط «سماع» کم دارد که
همه شهر بشورید چو آوازه در افتاد
که دیوانه دگربار ز زنجیر رهیدست

امیدوارم که بتوانم حوصله کنم و برای این ویدئوی مهم زیرنویس فارسی متممی پسند درست کنم.

از توجه و بازدید شما بسیار متشکرم.

سعید فعله گری شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 15:50 http://saeedfelegari.blog.ir

سلام یاور عزیز . خیلی ممنون . عالی بود. تا حالا چنین هدیه ی عیدی از کسی دریافت نکرده ام .

خوشحالم که این هدیه توانسته باشد برایتان «شادی آفرین» بوده باشد.

پوریا جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 22:17 http://psafarpour.ir/

یاور بی نهایت ممنونم
ینی در این لحظه هیج چیز واسم به اندازه تماشای ویدئو دیالوگ این دو غولِ تفکر شیرین نیست. با اینکه Listening ضعیفی دارم ولی ترغیب شدم وقت بذارم و همهش رو دقیق دربیارم.

پوریا جان. هدیه قابل داری نیست و همین که بتواند توشه فکری باشد، برایم کافی است.

متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد