دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.
دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.

از Medium و از خودآموزی زبان، ویرایش اول


از Medium و خودآموزی زبان در گفتگو با حسن کشاورز، ویرایش اول


Medium یک پلتفرم آزاد نگارشی برای به اشتراک گذاری «داستان» های کاربرانش است. موضوعات عمده داستان های مدیوم عمدتا "برگرفته از تجربیات شخصی" اشخاص می باشد. 

خود سایت به کاربران پیشنهاداتی برای خواندن میدهد که معمولا  Editor's Pick (انتخاب سردبیر)  گزینه های بهتری برای خواندن هستند. محتوای انتخابی که برای هر کاربری نمایش داده می شود بر مبنای گشت و گذار شخص در میان محتواهای مشابه و هم چنین Recommendation های شخص تعیین می شود. (در مدیوم وقتی داستانی را می پسندید، آن را به دیگران «توصیه» میکنید) 

زیر دامنه ها و اکانت های نظیر Freecodecamp  تا Bullshitist و Today in Politicsدرون مدیوم شکل گرفته اند که در آن ها اشخاص به صورت جمعی می نویسند. هم چنین پروفایل ها و نویسندگان بسیار زیادی هم هستند که به صورت انفرادی می نویسند. از جمله نویسندگان محبوب من «نسیم طالب» » و «Reality» هستند.(این مورد آخری توسط فؤاد انصاری عزیز و دوستانش نوشته می شود.)


با تمام این اوصاف مدیوم یک پلتفرم «جدی» است و در آن خبری از محتوای «زرد» دیده نمی شود. بیشتر محتوای مدیوم «سبز» است و به هیچ عنوان دربرگیرنده موضوعات زرد نظیر «مد و فشن» ، «سلبریتی» ، «ماشین»، «فیتنس» و موضوعات اینستاگرامی نمی شود. موضوعات اصلی که در مدیوم همواره در مقالات تکرار می شوند عمدتا شامل استارت آپ، تکنولوژی، درس های زندگی، کارآفرینی، توسعه فردی، سیاست، برنامه نویسی، توسعه نرم افزار و بحث های کسب و کار هستند. 

به واقع مدیوم برای من نسخه ای از سایت «متمم» است با این تفاوت که محتوای آموزشی آن توسط «کاربران» تهیه می شود. 

مدیوم در معنای «زبان و رسانه» ترجمه می شود که به نظر می رسد بهترین ترجمه این واژه «رسانه» باشد. برای نوشتن در مدیوم هیچ نیازی نیست که "نویسنده مشهوری" باشید یا در حوزه ای حتما "متخصص" باشید. شما در حال نوشتن «داستان» هستید و داستانی که می نویسید همواره بخش بزرگی از تجربه شخصی شما را بازتاب می دهد.  نوشته های محبوب کاربران عمدتا نوشته هایی هستند که می توان آن ها را در 6 دقیقه خواند. یادتان باشد که زبان محبوب نوشتن در مدیوم «انگلیسی» است. 


در ویرایش دوم این پست از راهکارهایی مینویسم که برای «خودآموزی زبان انگلیسی» مفید هستند.




نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا غفاریان چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 21:10

سلام یاورجان
قبل از خوندن این پست از طریق پیوندهای وبلاگت با مدیوم آشنا شدم. سوالی که همون موقع برام پیش اومد اینه که چه دلیل برای استفاده از همچین پلتفرمهایی وجود داره؟ منظورم اینه که خب من اگه حرفی واسه گفتن دارم حالا چه به زبان فارسی چ انگلیسی میتونم وبلاگ خودم رو راه بندازم. مزایای اصلی استفاده از این پلتفرم رو ممنون میشم بهم بگی.
البته خودم میدونم این نفهمیدن به علت فقر سواد در حوزه های مختلف و شاید مقداری تنبلی در بررسی همه جانبه موضوع و وقت گذاشتن و فکر کردن در موردش است.

سلام. مزیت اصلی این پلتفرم «دیده» شدن شماست. با استفاده از تگ های درست و به جا مقاله و نوشته شما به افراد بیشتری نشان داده می شود و مخاطبین خاص خود را می یابید. این پلتفرم بر اساس گشت و گذار شما برایتان محتوی فراهم می کند و بنابراین همیشه محتوایی را می بینید که به آن علاقه مند بوده اید.
بلاگ فضای اختصاصی شماست که ممکن است مخاطب ویژه خود را داشته باشد. مدیوم مخاطب نوشته های شما را بین المللی می کند. تمام افرادی که به آن «تگ» ویژه علاقمندند مطالب شما را می بینند یا شما را فالوو می کنند. برخی نویسندگان نظیر نسیم طالب هم در این فضا می نویسند.

این ها به نظر من مزیت های این داستان است.

hassan چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 16:37 http://keshavarzfazl.ir

ممنون یاور جان که وقت گذاشتی و برایم نوشتی کمی روشن تر شدم برنامه امسالم کار بر روی زبان انگلیسی است ضعف شدید دارم و همواره بین خوف و رجا بوده ام ،تازگی با روش ایمان پندی برای به یاد سپردن کلمات آشنا شدم ولی دقیقا نمی دانم مدل های از این دست آیا می توانند کاربردی باشند یا خیر ولی فعلا دغدغه من یاد گیری زیان نوشتاری و خواندن متن می باشد .

جناب کشاورز گرامی.
در ویرایش دوم این نوشته برایتان از برخی تجربه های یادگیری زبان انگلیسی و اپ های ویژه آن می نویسم. اما در مورد نوشتن، نمی توانم آن قدر خوشبین باشم (چون هنوز خودم در مورد نوشتن مشکل و ضعف دارم)

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد