دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.
دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.

موضوعات نگارش در هفته های آینده


مدتی است که موضوعات مختلفی را یادداشت کرده و برای نگارششان آماده میشوم. برخی از این موضوعات حاصل بحث و گفتگو با دوستان وبلاگ نویس است؛ برخی دیگر حاصل عادت قدیمی من در نوشتن بعد از خواندن کتاب هاست. به هر صورت موضوعاتی که در این لیست می آیند، موضوعات نوشته های بعدی این وبلاگ هستند:


- برکسیت و مدل ذهنی حاکم بر آن، در گفتگو با شهرزاد


- گام های عملی کوچک برای ترک شبکه های اجتماعی، در گفتگو با امین کاکاوند


- خدمت سربازی و راه های پیش روی زندگی، در گفتگو با مرتضی خیری


- از مدل ذهنی تاریخ برای نوشتن در مورد رویدادهای تاریخی

- از اثر زیگارنیک برای برنامه ریزی هدفمندتر

- از اصالت واقعی با نگاهی به آثار پروست از دید آلن دوباتن

- از لزوم درمیان گذاشتن بهترین افکار با خوانندگان با اقتباس از داستان پروست و دیدگاه آلن دوباتن

- از دردنامه توسعه و این که «چرا» ما پیشرفت نکرده ایم و نمی کنیم؟


سعی من این خواهد بود که برای هفته های آتی این موضوعات را بنویسم. لطفا اگر موضوع و پیشنهاد دیگری به ذهنتان می رسد، در زیر همین پست اعلام کنید. 

پیشاپیش از شما متشکرم.


نظرات 7 + ارسال نظر
بهروز ایمانی مهر دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 20:31 http://imanimehr.blog.ir

سلام یاور عزیز.
بابت نوشته‌های خوبتون بهتون تبریک می‌گم و به خاطر به اشتراک گذاشتن اونها هم تشکر می‌کنم.
سوال: اگر تجربه استفاده از محیط هایی مثل edX یا Coursera رو دارین، میتونین بگین به نظرتون به چه شیوه‌ای میشه بیشترین اثربخشی رو در استفاده از اونها داشت یا اصلاً به اندازه کافی اثربخش هستند؟

با تشکر

سلام بهروز عزیز.
البته که استفاده کرده ام و استفاده می کنم. البته از Coursera.
سعی میکنم در هفته های آینده چند خطی برایتان بنویسم.
متشکرم.

hassan یکشنبه 26 دی 1395 ساعت 07:59 http://keshavarzfazl.ir

سلام یاور جان
من در خصوص مدیدم و فضای نوشتن در آن و چگونگی پلتفرم آن تقریبا چیزی نمی دونم ،اگر لطف کنی در مورد این فضا بیشتر توضیح دهی چون در جای مطالعه کردم نسیم طالب هم در این فضا فعالیت دارد

سلام جناب کشاورز
حتما در این مورد می نویسم.
متشکرم از لطف شما.

امین محمدی شنبه 25 دی 1395 ساعت 02:12

سلام یاور جان.

اگر وقت کردی درباره کتاب و کتابخوانی بیشتر برامون بنویس :

1. چه کتابهایی می خوانی ؟
2. چگونه کتاب می خوانی ؟
3. کتاب خواندن موثر چگونه است ؟
4. چگونه کتاب خواندن را به عادتی جدایی ناپذیر در زندگی تبدیل کنیم ؟
5.کسی که تازه قصد دارد کتاب خوان شود از کجا شروع کند ؟ چگونه شروع کند ؟

و ....

دیوانگی ات را دوست دارم.
ممنون.

این موضوع هم در لیست نگارش قرار گرفت. متشکرم.

شاهین کلانتری جمعه 24 دی 1395 ساعت 14:39 http://shahinkalantari.com

سلام بر یاور مشیرفر عزیز
وبلاگ حرفه ای و خواندنی شما را خیلی دوست دارم.
بی صبرانه منتظر انتشار مطالب جدید شما هستم.
راستی یاور عزیز اگر دوست داشتید به سوال زیر پاسخ بدهید:
یک روز ایده آل برای شما چه مشخصاتی دارد؟

سلام شاهین جان. متشکرم از اظهار لطف شما و بازدیدتان

روز ایده آل: روزی است که هم چنان «خودم» هستم. روزی که هنوز از یاد نبرده ام که بودم و که هستم و میخواهم که باشم. روزی که باران بیاید، روزی که زیر باران خیس شوم، روزی در زمستان سخت که همزمان با سوختن گوش ها و دست هایم از سرما از قارقار کلاغ لذت ببرم. روزی که صدای شنیدن آب شدن برف ها را زیر آفتاب بی فروغ و کم رمق زمستانی بشنوم. روزی که اولین اقدامم در صبح «نوشتن» باشد. روزی که با آرامش خیال نفس بکشم. روزی که از لذت خوردن یک استکان چای نیم داغ لذت ببرم.

در واقع همه روزها میتوانند ایده آل باشند.
(پانوشت: ما در تورکی ضرب المثلی داریم که میگوید: «دلی یه هر گون بایرام دی» یعنی برای آدم دیوانه همیشه عید است!)

متشکرم.

حمید جمعه 24 دی 1395 ساعت 14:01 http://www.daarkoub.blogfa.com

سلام؛
گاهی حرف های ساده چقدر در آدم تاثیر می کنند..
وقتی که مثلا آن حرف ها در نامه ای نوشته شده باشند که به آدرس تو پست شده باشد، فکر اینکه یک نفر نشسته باشد و وقت گذاشته باشد و راجع به تو فکر کرده باشد و برایت نوشته باشد که نظرش راجع به تو چیست برای من بسیار با اهمیت است..
رسالتی بر عهده کسی چون من است که در حال کشف آنم...
سپاسگزارم از اینکه مرا خوانده اید و از نظر برادرانه و مشفقانه تان.

سلام و متشکرم از بازدید شما. خیلی وقت است که مشتاق خواندن نوشته های ناب و غنی شما هستم.

فواد انصاری جمعه 24 دی 1395 ساعت 13:57 http://foad-ansari.ir

یاور جان کار عالی میکنی - امروز با اصلاحاتی که در مورد متن انگلیسی بهم یادآوری کردی مقاله را در مدیوم انتشار دادم با دوستم. بازم ممنون

خوشحالم که فرصتی به من دادی تا «مفید» بودن را تجربه کنم.
متشکرم.

امین کاکاوند جمعه 24 دی 1395 ساعت 13:08 http://mooshekafi.blogsky.com

سلام یاور جان

با این که شماره دو بخشی بود خیلی دوست داشتم بیشتر در موردش بدونم و شما افتخار دادی به من برای این که قبول کردی باز هم تمامی این موضوعات برام جذابه.

بی صبرانه در انتظار مطالعه چندباره این مطالب هستم.

ممنون

اساسا نوشتن یک مطلب بدون داشتن فیدبک و گفتگو امکان پذیر نیست و فکر میکنم مفصلا نوشتن در این مورد خیلی بهتر از نوشتن نظر و کامنت یا توصیه خواندن مطالبی در سایر سایت ها باشد. از قضا این شانسی است که من دارم و آن هم داشتن موضوع برای نگارش است.
متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد