دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.
دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

دست نوشته های یک دیوانه - یاور مشیرفر

در این وبلاگ شما دست نوشته های شخصی را می خوانید که خودش را یک «دیوانه تمام عیار» میداند. هر گونه انتشار این مطالب در هر جایی، بدون اجازه یا با اجازه از مؤلف، موجبات خوشحالی نویسنده را فراهم می آورد.

آپدیت روزانه

امروز یکی از مفیدترین روزهای زندگی ام به شمار می رود. اول این که بعد از مدت ها بالاخره فهمیدم زبان چینی (با 75 هزار کاراکتر و نویسه) چگونه در قالب تکنولوژی و تایپ می گنجد و چینی ها اساسا چگونه با استفاده از کیبورد لپ تابشان به «چینی» تایپ می کنند. مسئله ای که مدت های مدیدی ذهن مرا مشغول خودش ساخته بود، امروز به مدد یکی از مقالات خوب سایت ترجمان حل شد.


http://tarjomaan.com/vdcg.y97rak9x3pr4a.html


دومین خوشبختی امروزم پیدا کردن نویسنده کتاب قوی سیاه در Medium است. چند وقتی است که خواندن کتاب «قوی سیاه» اثر نسیم طالب را شروع کرده ام و داشتن نوشته های روشنگرش در Medium هم لذت بخش است.

امیدوارم شما هم به اندازه من از این دو لینک لذت ببرید.


https://medium.com/@nntaleb



نظرات 2 + ارسال نظر
فواد انصاری جمعه 10 دی 1395 ساعت 09:53 http://foad-ansari.ir

مقاله تایپ چینی رو خوندم یاور جان خیلی جالب بود - روی گوشی خودم همیشه فکر میکردم که چرا تایپ زبانهای شرقی با حرکت انگشت حرفها رو به هم مربوط میکنه و دلیلش رو نمیدونستم.
هنوز از نسیم طالب چیزی نخوندم متاسفانه - باید حتما قوی سیاه را بخوانم

فؤاد عزیز. برای خواندن مطالب نسیم طالب نوشته هایش در Medium به آدرسی که داده ام موجود است.
راستی یادم آمد که در اکانت Kindle من کتاب های بسیاری وجود دارند که یکی از آن ها Fooled by randomness نسیم طالب است. کافیست نرم افزار Kindle را به صورت رایگان روی کامپیوتر یا تبلتت داشته باشی و سپس با اکانت من می توانی آن کتاب را بخوانی. اگر دوست داشتی به من اطلاع بده تا مشخصات اکانت را برایت بفرستم.

امین آرامش چهارشنبه 8 دی 1395 ساعت 23:04 http://aminaramesh.blog.ir

سلام یاور عزیز
من از شما چهار بار ممنونم.
دو بار به خاطر معرفی این دو مطلب، خصوصا اینکه فهمیدم نسیم طالب همچین جایی دارد که مینویسد.
دو بار هم به خاطر شناساندن این دو سایت به من، احتمالا عجیب است ولی من نه ترجمان را میشناختم و نه مدیوم را. مدیوم را عضو شدم و علایقم را هم گفتم، خیلی خوب بنظر میرسد...
باز هم ممنون

ارادتمند
امین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد